Don't have an account? Create one!

När blir man ett "äkta" fan?

AuthorMessage
threads
Shotgun Sinner
threads
Age: 27
Gender: Female
Posts: 8038
January 21st, 2007 at 01:11pm
MurderBride:
Razz kan inte hjäpa att jag skriver i Mowahnesiska ^^
Det gör du väl inte. Cool
Helge-språk-syndromet kallas det. xD
Problematique
Bleeding on the Floor
Problematique
Age: 31
Gender: Female
Posts: 1500
January 22nd, 2007 at 09:13am
aaahaaa, det visste jag inte ^^
xXSUFFOCATiNGRiGHTXx
Killjoy
xXSUFFOCATiNGRiGHTXx
Age: 32
Gender: Female
Posts: 28
January 31st, 2007 at 01:25pm
Om man bara gillar typ en eller två låtar så är man ju inte ett äkta fan direkt. Men annars tycker jag att det räcker med att älska bandet med hela sitt hjärta. Det här med att man måste kunna alla låttexter och ha alla skivor och sånt tkr ja bara är löjligt. Är man ett äkta fan eller inte vet man väl bäst själv...
MyCRomance
Killjoy
MyCRomance
Age: 32
Gender: Female
Posts: 74
February 2nd, 2007 at 09:22am
Ett riktigt fan kan man inte typ ha regler på när du har den och den skivan är du ett riktigt fan. Man känner det själv när man är ett äkta fan men typ när man inte kan sluta tänka på deras musik och går och nynnar på deras låtar...du vet man iallafall att man gillar dom=D
Problematique
Bleeding on the Floor
Problematique
Age: 31
Gender: Female
Posts: 1500
February 3rd, 2007 at 11:37am
so true ^^ MY CHEMICAL ROOOMANCE!!! <3<3<3
Aphex Hanna
Bulletproof Heart
Aphex Hanna
Age: 36
Gender: Female
Posts: 25933
February 3rd, 2007 at 11:38am
man blir ett äkta fan när man lyssnar på dem för musiken och inte för man tycker Gerard eller Frankie är snygga.
threads
Shotgun Sinner
threads
Age: 27
Gender: Female
Posts: 8038
February 3rd, 2007 at 11:59am
Aphex Hanna:
man blir ett äkta fan när man lyssnar på dem för musiken och inte för man tycker Gerard eller Frankie är snygga.
=O Men... men... alltså... men... men...

;;;;;;_;;;;;;;
Aphex Hanna
Bulletproof Heart
Aphex Hanna
Age: 36
Gender: Female
Posts: 25933
February 3rd, 2007 at 12:00pm
Gustavatron.:
=O Men... men... alltså... men... men...

;;;;;;_;;;;;;;

varför gråta?
threads
Shotgun Sinner
threads
Age: 27
Gender: Female
Posts: 8038
February 3rd, 2007 at 12:03pm
Aphex Hanna:
varför gråta?
Nej... men, vänta. Nu... är inte utseende fixerade fans som dyrkar ett bands frontman som en sexgud... GROUPIES?! =O

Even better. ´Cool
Aphex Hanna
Bulletproof Heart
Aphex Hanna
Age: 36
Gender: Female
Posts: 25933
February 3rd, 2007 at 12:05pm
Gustavatron.:
Nej... men, vänta. Nu... är inte utseende fixerade fans som dyrkar ett bands frontman som en sexgud... GROUPIES?! =O

Even better. ´Cool
jag föredrar att kalla dem teenies med tanke på att de har en medelålder av 12.
man kan vara fan ock tycka de är snygga men man måste gilla musiken också.
threads
Shotgun Sinner
threads
Age: 27
Gender: Female
Posts: 8038
February 3rd, 2007 at 12:11pm
Aphex Hanna:
jag föredrar att kalla dem teenies med tanke på att de har en medelålder av 12.
man kan vara fan ock tycka de är snygga men man måste gilla musiken också.
lmfao. Tolv?
"Hej, jag heter Johanna och jag är tolv och en fjärdedels år gammal. Jag vill ha massor av sex med Gerard... Way. -nickar-"
Aphex Hanna
Bulletproof Heart
Aphex Hanna
Age: 36
Gender: Female
Posts: 25933
February 3rd, 2007 at 12:13pm
Gustavatron.:
lmfao. Tolv?
"Hej, jag heter Johanna och jag är tolv och en fjärdedels år gammal. Jag vill ha massor av sex med Gerard... Way. -nickar-"

lmfao
det är ju så!
eller "Hej, jag heter Johanna och jag är tolv och en fjärdedels år gammal. OMG! TIF FWANKIIIIIEE!! AAAHHHHHHHHHHHHHHH! *faints*"
threads
Shotgun Sinner
threads
Age: 27
Gender: Female
Posts: 8038
February 3rd, 2007 at 12:20pm
Aphex Hanna:
lmfao
det är ju så!
eller "Hej, jag heter Johanna och jag är tolv och en fjärdedels år gammal. OMG! TIF FWANKIIIIIEE!! AAAHHHHHHHHHHHHHHH! *faints*"
xD Joo... okej då. Tolvåringar för ju inte vara ute på kvällen ändå, så det är ingen fara. xD
Excentrique
Banned
Excentrique
Age: -
Gender: -
Posts: 103
February 4th, 2007 at 09:01pm
gunsXgoXbang:
Okay, nu tänkte ja fortsätta på en diskussion vi hade i skolan idag.

När blir man ett "äkta" fan enligt dej? Räcker det med att man älskar bandet med hela sitt hjärta eller måste man varit på en live konsert, ha alla skivor, veta allt om medlemmarna, veta namnet på varje låt och kunna alla texterna? Vad tycker du?



Spela. Roll.

Jag ar sa trott pa folk som gnaller och klagar over vem som ar ett riktigt fan eller inte. Jag behover inte veta allt om ett band for att tycka om musiken. Jag behover inte ha gatt pa en enda konsert i hela mitt liv for att veta att jag tycker om ett band.

Valdigt fa saker irriterar mig lika mycket som nar folk gar omkring och sager saker som "jag tyckte om dom innan dom blev kanda" eller "jag vet nar sangarens katts veterinar fyller ar".

Att vara ett fan ar att tycka om musiken. Punkt.
the used.
In The Murder Scene
the used.
Age: 34
Gender: Female
Posts: 22515
February 11th, 2007 at 12:58pm
For å være en EKTE FAN, så bør man først og fremst være fan for musikkens skyld.
Ikke for eksempel for artisten/bandet sin skyld.
Det spiller INGEN rolle hvor vakker, sexy, uimotståelig DEILIG vokalisten, trommisen, bassisten, eller gitaristen måtte være.
For det er musikken en EKTE FAN liker.
Dessuten så kan man jo sangene for å være fan, for man hører jo på musikken ofte og lærer etter hvert tekstene også.
Man føler at man har en tilhørighet, og man kan kjenne seg igjen i selve musikken.
Sånn føler i alle fall jeg det.
My Chemical Romance sin musikk får meg til å føle meg annerledes, og de forstår meg. Når jeg hører på deres musikk er jeg ingen.
Ikke en person, ikke et menneske.
Bare meg selv. Og det er det jeg mener med at man er en EKTE FAN.
Musikken forstår deg. Smile
xXSUFFOCATiNGRiGHTXx
Killjoy
xXSUFFOCATiNGRiGHTXx
Age: 32
Gender: Female
Posts: 28
February 13th, 2007 at 07:10am
aa, d värsta jag vet är dem här teeny-bopping småtöntarna som säger: oh my god MCR is so hott....ja, alltså okey de är extremely attractive men. Who cares. Det är deras musik man borde bli attraherad av. När man snackar om artister sådär så får man bara sig själv att låta dum. Asså, man köper väl inte deras album och går på deras konserter bara för att kolla på dem (hoppas jag). Man köper de här sakerna för att lyssna på dem eller få uppleva att c dem live. Så om man bara gillar dem för att Gerard lr ngn är snygg så är man absolut inget äkta fan. Det är ju deras musik man ska gilla i första hand....
threads
Shotgun Sinner
threads
Age: 27
Gender: Female
Posts: 8038
February 13th, 2007 at 11:13am
ChemicalMisery:
aa, d värsta jag vet är dem här teeny-bopping småtöntarna som säger: oh my god MCR is so hott....ja, alltså okey de är extremely attractive men. Who cares. Det är deras musik man borde bli attraherad av. När man snackar om artister sådär så får man bara sig själv att låta dum. Asså, man köper väl inte deras album och går på deras konserter bara för att kolla på dem (hoppas jag). Man köper de här sakerna för att lyssna på dem eller få uppleva att c dem live. Så om man bara gillar dem för att Gerard lr ngn är snygg så är man absolut inget äkta fan. Det är ju deras musik man ska gilla i första hand....
Man kan alltså inte vara ett fan av Carmen Electra? På riktigt?
the used.
In The Murder Scene
the used.
Age: 34
Gender: Female
Posts: 22515
February 14th, 2007 at 02:49am
Oh, Lord, Gustavatron.
xXSUFFOCATiNGRiGHTXx
Killjoy
xXSUFFOCATiNGRiGHTXx
Age: 32
Gender: Female
Posts: 28
February 14th, 2007 at 07:36am
Gustavatron.:
ChemicalMisery:
aa, d värsta jag vet är dem här teeny-bopping småtöntarna som säger: oh my god MCR is so hott....ja, alltså okey de är extremely attractive men. Who cares. Det är deras musik man borde bli attraherad av. När man snackar om artister sådär så får man bara sig själv att låta dum. Asså, man köper väl inte deras album och går på deras konserter bara för att kolla på dem (hoppas jag). Man köper de här sakerna för att lyssna på dem eller få uppleva att c dem live. Så om man bara gillar dem för att Gerard lr ngn är snygg så är man absolut inget äkta fan. Det är ju deras musik man ska gilla i första hand....
Man kan alltså inte vara ett fan av Carmen Electra? På riktigt?

Inte vet jag...kan man väl...fråga ngn som gillar henne, ja vet knappt hur hon ser ut. Men d ja vill få fram är att man inte (borde gilla) gillar ett band bara för att de är snygga. Ett band vill ju först och främst bli uppskattade för sin musik...
threads
Shotgun Sinner
threads
Age: 27
Gender: Female
Posts: 8038
February 14th, 2007 at 07:39am
ChemicalMisery:
Inte vet jag...kan man väl...fråga ngn som gillar henne, ja vet knappt hur hon ser ut. Men d ja vill få fram är att man inte (borde gilla) gillar ett band bara för att de är snygga. Ett band vill ju först och främst bli uppskattade för sin musik...
Aj då. Carmen Electra måste väl ha spelat in någon sådan där ploj låt någon gång?

Som jag kan gilla på låtsas? XD