Don't have an account? Create one!

Did anyone else notice...

AuthorMessage
[Dial Zero for Operator]
Bleeding on the Floor
[Dial Zero for Operator]
Age: -
Gender: -
Posts: 1152
December 24th, 2005 at 02:11am
I was thinking about this after the "Cemetery Drive" post...

Has anyone ever noticed there is whispering in a lot of the songs?

If you listen hard enough, you can pick them out fairly well, too...

Not what they say, just that they're there.


Weeeiiird.
BulletThroughFlockOfDoves
Killjoy
BulletThroughFlockOfDoves
Age: -
Gender: -
Posts: 43
December 24th, 2005 at 02:18am
yeah, totally noticed that. Like in Prison, especially at the end, you can hear people saying things that aren't the main lyrics. Does anyone know what exactly what Gerard says after "why remember you...(then he says) do you have the keys to the hotel (i think)...."?
[Dial Zero for Operator]
Bleeding on the Floor
[Dial Zero for Operator]
Age: -
Gender: -
Posts: 1152
December 24th, 2005 at 02:22am
"Do you have the keys to the hotel, bastard string this motherfucker on fire." Bert is screaming.

But through that whole song, you're right. And if you listen to "To the End" you hear whispers too.

I'm too alone and scared to hear whispering right now, however. X-D
heartwell.
Shotgun Sinner
heartwell.
Age: 27
Gender: Female
Posts: 8725
December 24th, 2005 at 02:41am
yeah..And does any one know what Frank is saying in 'HTMIBIFTBOU' when Gerard is sing'oh baby let me in' in he end of the song Frank is saying something at the same time..Anyone know what he's saying?
BulletThroughFlockOfDoves
Killjoy
BulletThroughFlockOfDoves
Age: -
Gender: -
Posts: 43
December 24th, 2005 at 03:21am
- Nes -:
"Do you have the keys to the hotel, bastard string this motherfucker on fire." Bert is screaming.

But through that whole song, you're right. And if you listen to "To the End" you hear whispers too.

I'm too alone and scared to hear whispering right now, however. X-D


Thanxs for da clarification, and late at night it can be a wee bit creepy to hear the whispers. Very Happy
xthexblackxstarx
Joining The Black Parade
xthexblackxstarx
Age: -
Gender: -
Posts: 211
December 24th, 2005 at 03:39am
ive noticed in songs that there are whispering but i always pass it off as me being tired and my mind playin tricks on me cuz it does that a lot. maybe theyre subliminal messages! :O *shock horror!* yeh i dunno.
twizted_fate
Bleeding on the Floor
twizted_fate
Age: -
Gender: -
Posts: 1102
December 24th, 2005 at 06:30am
wow i did notice that i thought i was just hearing shit lmao i guess we r all crazy
**JoSe 4 FrAnK**
Killjoy
**JoSe 4 FrAnK**
Age: 30
Gender: Female
Posts: 77
December 24th, 2005 at 08:46am
i thought that there was someone behind me when i was listining to it!!! its evil!!!
Freddy
Always Born a Crime
Freddy
Age: 30
Gender: Female
Posts: 5079
December 24th, 2005 at 09:25am
twizted_fate:
wow i did notice that i thought i was just hearing shit lmao i guess we r all crazy


lmao its not just you..
we all hear it!!
its fun to try and decipher it if you're bored Laughing
Bess is Yoda
In The Murder Scene
Bess is Yoda
Age: 31
Gender: Female
Posts: 20910
December 24th, 2005 at 09:34am
Yeah I've noticed that, it's awesome! I can never really make out whats being said though Sad
RockandRollExorcism
Fabulous Killjoy
RockandRollExorcism
Age: -
Gender: -
Posts: 164
December 24th, 2005 at 09:35am
i think its so cool to have whispering in songs but i wish i knew what they said
but i could hear "like ghosts in snow" in VWNHU at the end
stfu.
Salute You in Your Grave
stfu.
Age: 27
Gender: Female
Posts: 2092
December 24th, 2005 at 10:27am
Yeah.... Thats so effin weird
Hauntedsmiles
Fabulous Killjoy
Hauntedsmiles
Age: -
Gender: -
Posts: 121
December 24th, 2005 at 02:55pm
Wow, now I have to go listen to my mcr cd's and try to hear what they say when they whisper!
[Dial Zero for Operator]
Bleeding on the Floor
[Dial Zero for Operator]
Age: -
Gender: -
Posts: 1152
December 24th, 2005 at 04:01pm
Lol yeah, it's hard to make anything out & aye, it's creepy.

What if it WAS subliminal messaging? Haha.
twizted_fate
Bleeding on the Floor
twizted_fate
Age: -
Gender: -
Posts: 1102
December 24th, 2005 at 07:18pm
lmao i was watching a music video i forget which one it was on my computer and half way through the video a thing popped up for like a second it was crazy subliminal messaging right there
emurlee
Demolition Lover
emurlee
Age: -
Gender: -
Posts: 18294
December 25th, 2005 at 12:18pm
There's a long scream in 'Honey, This Mirror...'.

And the whispering in Cemetery Drive is just someone repeating what Gerard sings. We've had a thread like this before and someone actually took the song apart on their computer to find out.
**JoSe 4 FrAnK**
Killjoy
**JoSe 4 FrAnK**
Age: 30
Gender: Female
Posts: 77
December 25th, 2005 at 01:33pm
i dont know what they say after close inspection, as i just kept imagining that it was frank whispering "i love joooooose"....
xx
aglayden
Killjoy
aglayden
Age: 32
Gender: Female
Posts: 15
December 25th, 2005 at 03:52pm
IM DEAF!! I cant hear no whispering.. im going deaf peple.... listen to me!! IM GOING DEAF!!! I cant hear anything like you are talking about!!
[..EMOtional..]
Killjoy
[..EMOtional..]
Age: -
Gender: -
Posts: 6
December 25th, 2005 at 11:47pm
During Cemetary Drive when Gerard sings
[singing songs that make you slit your wrists] if you listen closely it sounds like someone is whispering "don't do it"...
I dunno it could be just me..someone else listen to prove im not crazy haha
on letting go.
Awake and Unafraid
on letting go.
Age: 28
Gender: Female
Posts: 11241
December 26th, 2005 at 12:02am
phew i thought i was the only one hearing the whispering in cemetary drive and i asked my friends to listen to it and they said they didnt hear it and called me insane but this proves it!

and she doesnt say (in prison) :"Do you have the keys to the hotel, bastard string this motherfucker on fire."

he says: "do you have the keys to the hotel? 'cause im gonna string this motherfucker on fire! (fire!)" cause my friend met bert and asked him...

and in to the end i can KINDA hear somthing but not entirely...