Don't have an account? Create one!

Vad läser du just nu?

AuthorMessage
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
December 30th, 2012 at 06:07pm
neverwhere - neil gaiman
high drama.
Awake and Unafraid
high drama.
Age: -
Gender: -
Posts: 14569
December 31st, 2012 at 09:31am
läser cirkeln på mobilen eftersom jag inte kan låna böcker nu i flytten och jag tog det första jag kände igen i e-bokslistan.
tycker ärligt talat att den är ganska kass, sådär 50 sidor in.
känns som om den är skriven av en 15-åring.
någon annan som har läst? blir den bättre längre in?
Billie Joe.
Crash Queen
Billie Joe.
Age: 32
Gender: Female
Posts: 30939
January 1st, 2013 at 05:55am
Jag har läst både Cirkeln och Eld, och jag tycker båda är ganska bra. Inga mästerverk men har definitivt läst mycket sämre böcker.
high drama.
Awake and Unafraid
high drama.
Age: -
Gender: -
Posts: 14569
January 28th, 2013 at 05:04pm
precis läst bram stoker's dracula (på e-bok, inte att rekommendera, mina ögon är misshandlade av alla timmar framför datorskärmen).
den var bra! fast vi läste den som en redogörelse över byråkrati, skrift och nya medier och inte som gotisk skräck/vampyrfiktion.

tills på fredag är det gustave flaubert's madame bovary som ska läsas vilket jag ser fram emot.
efter det är det (suck...) twilight som jag får skumma igenom över helgen.
och så måste jag sitta och läsa igenom twilight-fanfiction eftersom vi ska jobba med det mediet.
inte något jag ser fram emot!
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
February 3rd, 2013 at 12:00pm
The Tudor Queens of England - David Loades
high drama.
Awake and Unafraid
high drama.
Age: -
Gender: -
Posts: 14569
February 3rd, 2013 at 05:00pm
har precis "läst" (med läst menar jag läst typ en sida var femtionde sida för att friska upp minnet och få grepp på boken igen) om jag kunde drömma.
visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg den på listan, alla som känner mig har någon gång fått lyssna på mina långa utläggningar om varför twilight är värdelös Mr. Green

bör sätta igång med myggor och tigrar av maja lundgren och delar av en dramatikers dagbok av lars norén som är tills på torsdag innan jag somnar.
Billie Joe.
Crash Queen
Billie Joe.
Age: 32
Gender: Female
Posts: 30939
February 4th, 2013 at 02:56pm
Läste ut The perks of being a wallflower (Stephen Chbosky) igårkväll, den var bra men inte fantastisk.
Och sen var det sent och jag borde sovit, men så tänkte jag läsa ett kapitel (haha lycka till) ur The fault in our stars (John Green) men det slutade med att jag läste ganska precis halva boken innan jag tvingade mig själv att släcka.
Och även om jag har halva boken kvar så har den redan hamnat på min lista över favoritböcker.
high drama.
Awake and Unafraid
high drama.
Age: -
Gender: -
Posts: 14569
February 8th, 2013 at 04:29pm
myggor och tigrar var 500 väääldigt långa sidor.
visserligen en hel del bra delar och definitivt många poänger om mansväldet/hur det manliga kultursverige är som den italienska maffian,
men det var ett enda långt cirkelargument kryddat med självgodet.

nu läser jag bodil malmstens och en månad går fortare nu än ett hjärtslag.
älskar titeln.