MCR på norsk TV/Radio eller i blader/aviser?
Author | Message |
---|---|
yep Ghost in the Snow ![]() Age: 53 Gender: - Posts: 64734 | ![]() Jeg har hørt om det der, men jeg visste ikke at det var så ille. ![]() Fuck, jeg får angst av dette tullet! ![]() Folk er veken sakelige eller korekte nå om dagen ![]() ![]() |
yep Ghost in the Snow ![]() Age: 53 Gender: - Posts: 64734 | Og da fant man mer av samma dritten på samma sida ![]() --------------------------------------------- Trykk på bildet for å lese hele artikkelen og "ta testen" ![]() ![]() Når man snakker om Emo i dag, snakker man ofte om en videreføring av sjangeren hvor spor av punk, hardcore, postpunk, no-wave og amerikansk powerpop kan finnes i musikken. «My Chemical Romance» og «Panic! At the Disco» er de to fremste eksponentene for denne nye emo-varianten. |
Kaleidoscopic mind Thinking Happy Thoughts ![]() Age: 42 Gender: Female Posts: 411 | Det som skremmer meg er reaksjonene på artikkelen, kommentarene som folk har skrevet inn. Og det samme på Dagbladet ![]() |
yep Ghost in the Snow ![]() Age: 53 Gender: - Posts: 64734 | Det er synd og skam at så mange skal være så trangsynte. Folk er redde for ting de ikke vet noe om... Enten gjemmer seg bak en tøff maske og et tastatur, eller fysisk og verbalt mobber folk som ikke er som dem. Det er skremmende. Og det er trist. ![]() |
Kaleidoscopic mind Thinking Happy Thoughts ![]() Age: 42 Gender: Female Posts: 411 | Man skulle tro verden hadde kommet lenger etter fler tiår med "outcasts" i forskjellige sjangre.. men neida, er det noe mennesket ikke lærer av så er det tidligere feil.. ![]() |
yep Ghost in the Snow ![]() Age: 53 Gender: - Posts: 64734 | Amen! ![]() Jeg kjenner at jeg får lyst til å gjøre noe drastisk med det, men der er jeg rimelig hjelpeløs der... ![]() |
Kaleidoscopic mind Thinking Happy Thoughts ![]() Age: 42 Gender: Female Posts: 411 | hva iallverden kan man gjøre da? *maktesløs* |
takezo kenzei. Awake and Unafraid ![]() Age: 30 Gender: Female Posts: 12609 | Ha en aksjon ![]() |
Kaleidoscopic mind Thinking Happy Thoughts ![]() Age: 42 Gender: Female Posts: 411 | hmmm.. me likey ![]() |
takezo kenzei. Awake and Unafraid ![]() Age: 30 Gender: Female Posts: 12609 | Masse bannere, og slagord osv. Jeg elsker aksjoner ![]() |
SlumrendeUllteppe Devil's Got Your Number ![]() Age: 32 Gender: Female Posts: 36571 | Det er et eller annet MCR klistremerke med Gerard på i Rocksound. (Og Avenged) Det er ikke norsk... But whateva... shoot me ![]() |
yep Ghost in the Snow ![]() Age: 53 Gender: - Posts: 64734 | Ok, ikke norsk, but fuck me! ![]() Daily Mail: |
SlumrendeUllteppe Devil's Got Your Number ![]() Age: 32 Gender: Female Posts: 36571 | The Black Parade is a nickname for the place where Emo fans believe they will go when they die. HVA FAEN`?? Herregud, at det går ann å bli så korka i hodet ![]() ![]() ![]() |
WW108 In The Murder Scene ![]() Age: 30 Gender: Female Posts: 24511 | Åherreguud. Hvorfor skal MCR alltid få skylda for ting som går galt? ;s Når jeg dør skal faen ingen lete etter noen syndebukk. med mindre jeg blir drept. |
Wanja In a Hail of Bullets ![]() Age: 32 Gender: - Posts: 78477 | wtf? THATS BULLSHIT!!!!!!!!! ![]() |
Kaleidoscopic mind Thinking Happy Thoughts ![]() Age: 42 Gender: Female Posts: 411 | Mer om 13-åringen som hang seg... nå har det nådd norsk media også *himler med øya* Men fint bilde av Gerard da ![]() ![]() KAJAL OG FØLELSER: Gerard Way i My Chemical Romance. Hakk i plata Musikken får fortsatt skylda når det går forferdelig galt med ungdommen. Sigrid Hvidsten «Girl, 13, hangs herself after becoming obsessed with Emo 'suicide cult' rock band» meldte britiske The Daily Mail i forrige uke. Hannah Bond var bare 13 da hun ble funnet død på pikerommet. Hun var, ifølge foreldrene, en helt vanlig jente. Hadde masse venner, en kjæreste og var flink på skolen. Hun var kanskje litt humørsyk til tider, men hvem er ikke det når tenåringshormonene raser i kroppen? Et par uker før hun døde hadde hun derimot begynt å høre på det amerikanske emo-bandet My Chemical Romance, farget håret svart og pøst på med kajal. Ifølge avisa hadde hun også begynt med selvskading. Nå gir foreldrene musikksjangeren emo skylda for Hannahs dødsfall. Det er ikke første gang musikken må gjennomgå når noe går forferdelig galt. 26. oktober 1984 skjøt 19 år gamle John McCollum seg mens han hørte på musikk av Ozzy Osbourne. Han hadde lenge slitt med alkoholproblemer. Foreldrene til McCollum saksøkte både Osbourne og plateselskapet, og hevdet at Osbourne bevisst henvendte seg til ungdom med problemer og oppfordret dem til selvmord. Anklagen ble avvist. «Musikktekster og lyrikk kan ikke hevdes å inneholde slike oppfordringer av den enkle grunn at det ikke er meningen at de skal tas bokstavelig», var dommerens konklusjon. Det hindret likevel ikke foreldrene til Raymond Belknap og James Vance å saksøke metalbandet Judas Priest året etter. De to guttene hadde tatt livet av seg mens de hørte på Judas Priest-plater. De etterlatte saksøkte bandet og hevdet at de sendte «skjulte budskap om selvmord» i musikken. Judas Priest vant rettssaken. Det er ikke bare rocken som har fått gjennomgå. I 1992 leverte de to amerikanske forskerne Steven Stack og Jim Gundlach en rapport der de hevdet at det var et klart samsvar mellom selvmord og countrymusikk. Countrymusikken dyrket fram selvmordstanker ved å ta opp problemer som er vanlig blant suicidale, som ekteskapsbrudd og alkoholisme, mente de, og konkluderte med at jo mer countrymusikk som ble spilt på radioen, desto høyere var selvmordsraten blant hvite i området. I 2001 var det så rapperen Eminems tur til å komme i søkelyset, da en fan siterte en av hans tekster i selvmordsbrevet sitt. Emo-ungdommen, som for et par uker siden fikk oppmerksomhet da de ble ofre for en voldsbølge i Mexico og Chile, framstilles ofte stereotypisk som depressive selvskadere som dyrker outsiderrollen. Når My Chemical Romance nå anklages for å være en selvmordskult av The Daily Mail, må man spørre seg om hva som kom først av høna og egget. I et intervju med Lydverket i fjor, tok vokalist Gerard Way selv opp problemstillingen: «Vi holdt konsert og det var ei jente som hadde enorme kutt på armene. Jeg lurte på om det var vår feil, om hun trodde hun måtte gjøre det for å gå på konserten vår, om det hadde gått så langt at våre fans hadde begynt med selvskading? Jeg følte et stort ansvar, så når noe sånt skjer, sier jeg fra hva jeg mener,» sa Gerard Way. Det tok ikke lang tid før tilbakemeldingene kom i form av videoer på YouTube. My Chemical Romance-fansen var knust over at Way kunne tro at noe slikt var hans feil. «Vi er selvskadere og elsker musikken din», sa to australske jenter. «Vi synes det er fryktelig om du tror vi gjør dette på grunn av deg. Du har bare gjort livene våre bedre. Vær så snill, ikke føl ansvar for andres handlinger.» Dagbladet.no |
yep Ghost in the Snow ![]() Age: 53 Gender: - Posts: 64734 | Nok en gang, ikke norsk, men ![]() The Daily -fucking- Mail (...again): *facepalm* ![]() |
Her Voice Resides. Demolition Lover ![]() Age: 29 Gender: Female Posts: 17214 | Jeg blir så jævlig forbanna ![]() Det er faen meg sånne folk som ødelegger for alle andre som faktisk bare liker musikken eller klesstilen eller hva faen! Jeg har faen meg ikke noe sympati med den døde jenta, hu var faen meg dum. Familien og vennene hennes derimot, syns jeg fryktelig synd på. Også at MCR skal få skylden er bare utrolig tragisk. The black Parade er det som skjer etter døden liksom? Næmmen herregud, da er nå barna naive også ja. |
SlumrendeUllteppe Devil's Got Your Number ![]() Age: 32 Gender: Female Posts: 36571 | |
yep Ghost in the Snow ![]() Age: 53 Gender: - Posts: 64734 | Bortsett fra emo-delene, very good, Dagbladet ![]() |
Options
Go back to top
Go back to top