Don't have an account? Create one!

MCR på norsk TV/Radio eller i blader/aviser?

AuthorMessage
Jorunn
Salute You in Your Grave
Jorunn
Age: 33
Gender: Female
Posts: 4865
August 4th, 2007 at 11:44pm
HardCoreTeaParty:
Veninna mi hadde kjøpt Topp frivillig o_O


Jeg kjøper TOPP hver måned Embarassed
Gammel vane Shocked
a1234
Salute You in Your Grave
a1234
Age: 31
Gender: Female
Posts: 2242
August 4th, 2007 at 11:46pm
Jorunn:
HardCoreTeaParty:
Veninna mi hadde kjøpt Topp frivillig o_O


Jeg kjøper TOPP hver måned Embarassed
Gammel vane Shocked
Du må dø Cool
Her Voice Resides.
Demolition Lover
Her Voice Resides.
Age: 30
Gender: Female
Posts: 17214
August 4th, 2007 at 11:46pm
Jorunn:
HardCoreTeaParty:
Veninna mi hadde kjøpt Topp frivillig o_O


Jeg kjøper TOPP hver måned Embarassed
Gammel vane Shocked

Jeg også Tehe
Jorunn
Salute You in Your Grave
Jorunn
Age: 33
Gender: Female
Posts: 4865
August 4th, 2007 at 11:59pm
Noen som har lest Dagbladet FREDAG? Her er et lite utdrag Evil or Very Mad :

GOTH OG EMO: Selv om Ihle (ene reporteren) beundrer alle som mener at middelalderen var en gullalder, føler han at det blir for mye sutring og klaging og for lite positiv energi i Goth. Det gjelder emoene også...
- Men sutring og klaging er veldig samlende, de tar opp i seg protesten fra hippietida, og den er effektiv, innvender Benneche Osvold (andre reporteren). Og legger til:
- Her vil vi ha Märtha Louise inn.
- Emo er som Smokie etter en tung depresjon. "Living next door to Alice Cooper", der har du emo, sier Rolness (tredje reporteren) og begynner å imitere en lidelsesfull Gerard Way i My Chemical Romance, før han legger til:
- Sitèr meg på dette: "Det holder ikke, sier sosiolog Kjetil Rolness i et flengende oppgjør med emo".
Jorunn
Salute You in Your Grave
Jorunn
Age: 33
Gender: Female
Posts: 4865
August 4th, 2007 at 11:59pm
Marit:
Jorunn:
HardCoreTeaParty:
Veninna mi hadde kjøpt Topp frivillig o_O


Jeg kjøper TOPP hver måned Embarassed
Gammel vane Shocked
Du må dø Cool


No
a1234
Salute You in Your Grave
a1234
Age: 31
Gender: Female
Posts: 2242
August 5th, 2007 at 12:04am
Jorunn:
Noen som har lest Dagbladet FREDAG? Her er et lite utdrag Evil or Very Mad :

GOTH OG EMO: Selv om Ihle (ene reporteren) beundrer alle som mener at middelalderen var en gullalder, føler han at det blir for mye sutring og klaging og for lite positiv energi i Goth. Det gjelder emoene også...
- Men sutring og klaging er veldig samlende, de tar opp i seg protesten fra hippietida, og den er effektiv, innvender Benneche Osvold (andre reporteren). Og legger til:
- Her vil vi ha Märtha Louise inn.
- Emo er som Smokie etter en tung depresjon. "Living next door to Alice Cooper", der har du emo, sier Rolness (tredje reporteren) og begynner å imitere en lidelsesfull Gerard Way i My Chemical Romance, før han legger til:
- Sitèr meg på dette: "Det holder ikke, sier sosiolog Kjetil Rolness i et flengende oppgjør med emo".
Noen mennesker gjør meg så forbanna Evil or Very Mad
Her Voice Resides.
Demolition Lover
Her Voice Resides.
Age: 30
Gender: Female
Posts: 17214
August 5th, 2007 at 12:05am
Jorunn:
Noen som har lest Dagbladet FREDAG? Her er et lite utdrag Evil or Very Mad :

GOTH OG EMO: Selv om Ihle (ene reporteren) beundrer alle som mener at middelalderen var en gullalder, føler han at det blir for mye sutring og klaging og for lite positiv energi i Goth. Det gjelder emoene også...
- Men sutring og klaging er veldig samlende, de tar opp i seg protesten fra hippietida, og den er effektiv, innvender Benneche Osvold (andre reporteren). Og legger til:
- Her vil vi ha Märtha Louise inn.
- Emo er som Smokie etter en tung depresjon. "Living next door to Alice Cooper", der har du emo, sier Rolness (tredje reporteren) og begynner å imitere en lidelsesfull Gerard Way i My Chemical Romance, før han legger til:
- Sitèr meg på dette: "Det holder ikke, sier sosiolog Kjetil Rolness i et flengende oppgjør med emo".

Uuuuh, teiting! Nå ble jeg siiint! Ranting
Jorunn
Salute You in Your Grave
Jorunn
Age: 33
Gender: Female
Posts: 4865
August 5th, 2007 at 12:08am
Jeg blei litt småforbanna jeg også, for å si det sånn XD
Karroo.
Salute You in Your Grave
Karroo.
Age: 32
Gender: Female
Posts: 3141
August 5th, 2007 at 12:11am
Herreguud, da e so teit når dei skrive sånt! Vette sint!Evil or Very Mad
Jorunn
Salute You in Your Grave
Jorunn
Age: 33
Gender: Female
Posts: 4865
August 5th, 2007 at 12:17am
Evil or Very Mad
Wanja
In a Hail of Bullets
Wanja
Age: 33
Gender: -
Posts: 78477
August 5th, 2007 at 05:28am
EMO = DØD DØD DØD DØD DØD!!!!!!!!!!
Jorunn
Salute You in Your Grave
Jorunn
Age: 33
Gender: Female
Posts: 4865
August 5th, 2007 at 11:09pm
Leste i det nyeste TOPP på siden til Hunky Hank dette spørsmålet (svaret kommer seinere) Synes TOPP steig ganske i kurs nå XD

My Chemical Romance:
M¨kay. Jeg har nå skjønt at TOPP-redaksjonen er pretty much stereotypes Very Happy sånn som Lydverket. Vel, jeg er My Chemicsl Romance-fan (and proud of it), men p.g.a. både TOPP og Lydverket, og stereotypes rundt om i verden har de fleste MCR-fans fått rykte som som emo-selvskadere. Jeg irriterer meg hele tiden over at TOPP skriver at MCR er emo, for det er de ikke. De har sagt selv at de ikke er emo, og hva gjør MCR emo? Emosjonelle sanger? Da er jo Akon emo. Haha, og om gitaren gjør forskjell så har dere skjønt lite. Kan du ikke bare være så snill å bare nevne at MCR ikke er emo eller noe sånt? Flere MCR-fans sliter med med mobbing p.g.a. stereotyping med emo køddet. Personlig, så liker jeg siden din veldig godt =) Tror mange fra det norske MCR-forumet House of Wolves er enige.
Hilsen Helene(:
SlumrendeUllteppe
Devil's Got Your Number
SlumrendeUllteppe
Age: 33
Gender: Female
Posts: 36571
August 5th, 2007 at 11:11pm
Hehe, jeg skrev inn den derre andre greia på WAYT topicen!
Jeg ble veldig positivt overrasket Very Happy

EDIT: Denne Wink
Halla folkens. Det er skremmende at norske My Chemical Romance-fans blir mobbet fordi de digger bandet. For det første er My Chemical Romance et kult band, og for det andre så vet jo alle at mobbing er noe av det tetteste som finnes. Har også inntrykk av at en del av musikk sjangere blir misforstått og blandes. MCR mener selv ikke passer inn i sjangeren emo, og mener musikken de spiller er enkelt og greit, rock. Det er allikavel elementer av emo i musikken. Deres fasinasjon av skrekkfilmer og tegneserier preger mye av imaget til bandet. De har allikevel variert mye i sitt uttrykk på de tre platene de har gitt ut. Men band vil alltid hate å bli plassert i bås, og MCR er ikke et unntak. Selv liker de mange forskjellige band og nevner Queens og The Misfits som to store inspirasjonskilder. Det er uansett uviktig hvilken bås et band blir plassert i. Det viktigste er jo om du liker musikken.
Stor klem fra Hank
Jorunn
Salute You in Your Grave
Jorunn
Age: 33
Gender: Female
Posts: 4865
August 5th, 2007 at 11:39pm
Her kommer svaret fra Hunky Hank Razz :

Hei, Helene.
For det første så skjønner jeg ikke hvor du har hørt at emo har med selvskading å gjøre? Emo er en beskrivelse på en musikk sjanger. Det står for emosjonell rock. Så når det gjelder akkurat det, så er det dessverre du som ikke har skjønt det. Men MCR er heller ikke et rendyrket emo-band. De har elementer av dette i musikken sin. Emo var egentlig en utbryter sjanger i musikken fra hardcore punk. Og ble en viktig musikkgren i undergrunnen på 90-tallet…Emo kan beskrives som pop-punk, med mer komplekse gitar strukturer, men melodiøst og ofte med tekster som er meget følelsesladde. Tekstene kan være ytterst personlige og mindre macho enn den typen tekster som kommer fra punk eller hard rock. Man skjønner at emo sjangeren har blitt rimelig utvasket når band som Fall Out Boy også havner i den sjangeren. De er vell strengt tatt i pop-”punk” gata. Det viktigste er at man gir blanke faen i hva andre mener om de musikken man liker. Jeg synes My Chemical Romance er et bra band, og at mobbing er skikkelig teit. Slenger inn et bilde av bandet.
Hilsen Hunky Hank
phantasmagoria
Full of Ephedrine
phantasmagoria
Age: 103
Gender: Male
Posts: 44898
August 6th, 2007 at 02:52am
Leste det der i morest x]
takezo kenzei.
Awake and Unafraid
takezo kenzei.
Age: 31
Gender: Female
Posts: 12609
August 6th, 2007 at 01:03pm
Wuhuu Very Happy
Jorunn
Salute You in Your Grave
Jorunn
Age: 33
Gender: Female
Posts: 4865
August 6th, 2007 at 08:59pm
For en gangs skyld trykker TOPP noe fornuftig...
Wanja
In a Hail of Bullets
Wanja
Age: 33
Gender: -
Posts: 78477
August 7th, 2007 at 04:58am
xD hoho
Charliebitmyfinger.
Salute You in Your Grave
Charliebitmyfinger.
Age: -
Gender: -
Posts: 2575
August 8th, 2007 at 02:44am
^__^


Wanja
In a Hail of Bullets
Wanja
Age: 33
Gender: -
Posts: 78477
August 9th, 2007 at 03:43am
liker uansett ikke Topp jeg xD