Don't have an account? Create one!

Svenska WAYT

AuthorMessage
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
July 21st, 2012 at 02:37pm
high drama.:
vad är det för bil hanna?
håller tummarna! (:
en golf, men den var redan såld Sad
deras hemsida var tydligen inte uppdaterad.
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
July 21st, 2012 at 02:41pm
susanna, det skadar inte att ta kontakt igen om du vill prata med honom. bättre att i alla fall ha försökt annars kommer du bara gå och tänka på det. han kanske inte loggade ut så hastigt för att han inte ville prata, utan av någon annan anledning som inte hade med ert samtal att göra. du kan inte prata med dina föräldrar eller någon om att din bror beter sig som han gör?
MCR!
Motor Baby
MCR!
Age: 30
Gender: Female
Posts: 798
July 21st, 2012 at 04:12pm
Paint It Black:
susanna, det skadar inte att ta kontakt igen om du vill prata med honom. bättre att i alla fall ha försökt annars kommer du bara gå och tänka på det. han kanske inte loggade ut så hastigt för att han inte ville prata, utan av någon annan anledning som inte hade med ert samtal att göra. du kan inte prata med dina föräldrar eller någon om att din bror beter sig som han gör?


jag har pratat med mina föräldrar.. :/ de lugnade ner honom iaf men det är ändå bäst att han inte vet om vi pratar. för att undvika att han blir sur, han bor i stockholm och jag i norrbotten, så han kan inte få reda på det.

jo du har nog rätt, jag gör "ett sista ryck" och om det inte funkar så skiter jag i honom. funderar på att bara skriva som vanligt åt honom och om han inte svarar då så kan jag vänta ett tag & fråga om han menade det där med att "det är upp till mig" om vi ska fortsätta ha kontakt.. Neutral
Billie Joe.
Crash Queen
Billie Joe.
Age: 32
Gender: Female
Posts: 30939
July 22nd, 2012 at 10:04am
Alltså jag kan inte sätta ord på hur mycket jag älskar Kent.
Lika fantastiska live varje gång.
Och jag fick höra berg&dalvana <3 Och det var uppehåll och under 747 flög ett flygplan ovanför oss och allt var så fint.
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
July 23rd, 2012 at 03:27pm
Åååh att det ska vara så svårt! Har provkört två bilar idag, gillar båda två. Den ena är billigare i inköp men mycket dyrare i drift. Vet inte hur jag ska göra. Hatar att behöva ta stora beslut.
high drama.
Awake and Unafraid
high drama.
Age: -
Gender: -
Posts: 14569
July 23rd, 2012 at 04:08pm
vad för bilar? : D /bilnördig
nu vet jag ju inte hur mycket som skiljer och sådär, men själv känner jag att billig i drift är något jag värderar högt när man kör en del.
det är verkligen det ENDA jag har att klaga på med min bil, att den drar mycket för att vara en såpass liten bil.
inte rolig att tanka!
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
July 24th, 2012 at 11:35am
Nu har jag bestämt mig! Jag valde mellan en Volvo S40 och en Golf, båda automater. Det blev Golfen (: Var ute och provkörde i förmiddags igen och det kändes så rätt, lagom stor och jättesmidig att köra. Dessutom lyckades min pojkvän pruta ner priset ytterligare eftersom däcken var så jäkla dåliga så jag måste köpa nya det första jag gör. Men det känns så bra att jag bestämt mig nu och bilen är precis så som jag vill - lagom stor, automat, farthållare, lättmanövrerad. Jäkligt snygg färg också!

Bild från Blocket:

Image
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
July 25th, 2012 at 01:23pm
Får man ha lösa grejer, typ mobiltelefon, i fickan när man åker karusell på Liseberg? Jag åker inga upp-och-ner-saker utan typ Balder, Lisebergsbanan och Flumride.

Fått svar (:
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
July 27th, 2012 at 06:53am
En kul grej hände häromdagen:
Jag och min pojkvän åkte ut till Karlsdal (en "by" i där hans mamma bor) och körde till en strand ute i skogen. När vi åkte dit körde vi förbi två stycken på mopeder - den ena var Moneybrother - som var på väg till Karlsdal för packmoppeturnén. Vi kom fram till badplatsen, och strax efter kom Moneybrother med sällskap (nån annan från turnén som jag inte kände igen) och började bada bara några meter ifrån oss. jag råkade smygfoto ett par gånger. sen dök resten av packmoppegänget upp på stranden på andra sidan sjön så då åkte de iväg dit. var verkligen lite wtf-moment xD
MCR!
Motor Baby
MCR!
Age: 30
Gender: Female
Posts: 798
July 27th, 2012 at 12:19pm
Smsade honom i måndags - inget svar. Skrev med honom på facebook idag och han var social som vanligt och sa även "vi syns" ... får väl se hur det blir....
high drama.
Awake and Unafraid
high drama.
Age: -
Gender: -
Posts: 14569
July 29th, 2012 at 09:58pm
herregud. jag har aldrig, ALDRIG haft sån totalångest innan för något jag gjort.
Ikväll har jag blivit SKITFULL, brutit ihop ute på krogen och gråtit ut och pratat om mitt kärleksliv med kvinnlig chef,
blivit guidad ut ur inte en utan flera en panikångestattack/hyperventilerande tillstånd av manlig chef.
och dessutom erkänt för a. att jag gillar honom.
jag fortfarande full och LIVRÄDD!!
Aldrig känt mig så rädd för att möta morgondagen.

edit: förlåt för fylledravel. helvetisk natt
high drama.
Awake and Unafraid
high drama.
Age: -
Gender: -
Posts: 14569
August 10th, 2012 at 08:07am
okej, jag lovar att jag ska sluta tjata, måste bara få ur mig det här nu först. kräver inga svar, behöver bara få skriva av mig. varning för (rörig!!) wall of text.

jag och a. hade alltså först ihop det efter en personalfest i maj.
jag hade då känt en del för honom ett bra tag, men aldrig trott att det var besvarat (jag utgår mer eller mindre alltid från att ingen kan gilla mig) och hade inte tänkt agera på det.
jag tog på sätt och vis första steget, satt i hans knä i en bil eftersom vi var för många, och började leka med hans hår (som han skulle raka av mindre än en timme senare, lite trivia, haha) och smeka honom i nacken.
när jag skulle in och säga hejdå till honom innan jag gick och sov på jobbet vet jag inte vem som tog första steget, men plötsligt kysstes vi.
kom överrens om att träffas senare när jag hade skakat av mig j.
halvvägs tillbaka till jobbet säger jag till j. att jag har glömt en nyckel hos a. och går tillbaka.
jag var riktigt, riktigt full efter nästan ett halvt dygn av drickande, han något mer nykter men inte långt bakom.
jag poängterade att jag inte ville att någon på jobbet skulle få veta, eftersom dom är närmast grymma i sitt sätt att reta/håna folk när dom sätter den sidan till.
han höll med, inte ett ord till någon.
allting blev väldigt struligt i omgångar, av många anledningar.
inte minst för att vi inte skyddade oss och jag (och senare fick jag även veta han) var sjukt nojiga ett tag.
jag visste inte heller var jag hade honom och antagligen samma sak åt motsatt håll.
på jobbet försökte vi hålla så oberörd och proffesionell approach till varandra som möjligt, jag tyckte att vi var riktigt diskreta.
vi har haft ihop det ett par gånger till, dels på jobbets hotellrum och dels hemma hos mig.
det finns verkligen kemi mellan oss, ligger ständigt en spänning mellan oss men det är som om allting motarbetar oss.
att inte kunna visa något, att vi lever så sjukt olika liv, att allting måste skötas på ett sätt att hur det än blir mellan oss, så måste vi båda kunna gå till jobbet dagen efter och fungera tillsammans.

trodde som sagt att vi hade hållt det snyggt och diskret, men det dröjde inte länge innan det kom fram att alla visste ändå.
det började med antydningar från framförallt manlig chef och kvinnlig kollega.
kom snart fram från annan kollega, j, att alla vet, det är det stora interna skämtet bland dom andra så fort jag inte är där.
dom har sagt så sjukt mycket grovt, blir ledsen och arg bara av att tänka på det.
att jag är slampig, att "allt som krävs för att få mig på rygg är lite alkohol", att (annan kollega) ska stöta på mig nästa p-fest för att "man VET att man får henne i säng".. bara en bråkdel av allt som har kommit fram.
a. har fått utstå enormt mycket gliringar för det då dom inte håller tillbaka där utan säger det rakt ut till honom.

förra helgen, när ungefär halva företaget var ute och festade tillsammans, berättade min kvinnliga chef att inte bara j, som jag har vetat länge gillar mig, utan även han som sagt att man "vet att man får mig i säng" gillar mig.
jag står alltså med två killar inom företaget som säger sig gilla mig: en som jag anser vara min vän (men inget mer), en annan som jag har tyckt illa om för att han sägs ha sagt sådär om mig.
efter alldeles för mycket sprit och shots på tom mage raserade all min självkontroll som jag har använt för att trycka undan alla känslor under dom här månaderna,
jag bara grät och grät och vad som hade hänt mellan mig och a. rann ur mig.
senare fick jag även panikångest, hyperventilerade och trodde på fullaste allvar att jag skulle dö, aldrig varit med om liknande.
båda cheferna var snälla och förstående, tröstade och pratade om det utan att göra narr av mig.
det var bara det att jag nu i efterhand har fått höra att dom använde det jag sa för att göra mig till ett skämt, igen.
cheferna driver om (inför a. och resten av de anställda) att jag är gravid, tänker behålla barnet, a. är pappan = därför jag grät.
kvinnlig kollega (som inte var närvarande när jag bröt ihop utan låg, asberusad, och krälade på ett toalettgolv på krogen) säger till alla som vill höra att jag grät för att a. har satt på en annan brud.
vilket i så fall skulle vara nyheter för mig.
och den enda jag vill ha, den enda jag någonsin har känt så mycket för, vet jag inte var jag har.
jag vet inte vad jag är för honom, om jag är den man ringer när man inte fick med sig någon hem från krogen, eller om jag betyder något mer.
om han har/har haft andra sen vi först började hålla på.
sättet han har behandlat mig på, sättet han fortfarande har mot mig, tyder på att han tycker om mig åtminstone lite, på något plan.
men jag vågar inte hoppas, vågar än mindre fråga, ställa krav.
kvällen vi var ute sms:ade han mig i taxin för att vi inte kunde prata inför dom andra,
ville att jag skulle sova hos honom. avböjde för att jag var så ledsen, han svarar att "jag respekterar vad du vill oavsett" och jag i min dumhet och fylla skriver att jag tycker om honom, mycket.
skyller dagen efter sms:et på min alldeles för höga promillehalt och vet fortfarande inte var vi står.


jag vet inte vad jag ska göra. kanske borde jag bara lägga ner allt, bara gå dit och jobba och inte ha någon typ av relation till någon, varken vänner eller (i a.'s fall) mer.
men jag tycker så förbannat mycket om honom, han är allt jag tänker på.
och vad jag ska göra med dom två andra kollegorna som sägs gilla mig vet jag inte heller, jag vill inte såra någon och har absolut ALDRIG varit med om en liknande situation.. det är ju helt sjukt!!
det här börjar bli så tungt att bära på, att dölja inför alla..
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
August 10th, 2012 at 02:09pm
alltså, för det första julia, vilka jävla skitstövlar till kollegor du har! jag blir riktigt förbannad när jag läser det du skriver. vafan, är det högstadiet eller?? vuxna människor beter sig inte sådär!

du sa att inte du inte kräver några svar, och jag har egentligen inga råd att ge, men min tanke när jag läser texten är att du borde prata med a. om du vet var han står så kan du försöka glömma och gå vidare, eller - förhoppningsvis - lösa den här röran tillsammans med honom. jag vet inte om det är så, men kanske skulle kollegorna lägga av om ni inte försökte hemlighålla allt (förutsatt att a. känner likadant förstås).

vad gäller dom andra kollegorna som gillar dig - det här kanske låter hårt - men skit i dom! jag förstår precis vad du menar med att inte vilja såra någon, men ibland så är man så illa tvungen att tänka vad är bra för mig, annars kommer man i slutändan må skit i alla fall.

önskar att jag kunde hjälpa dig hug
MCR!
Motor Baby
MCR!
Age: 30
Gender: Female
Posts: 798
August 10th, 2012 at 02:20pm
high drama.:



Hoppas allt löser sig! hug :/
Billie Joe.
Crash Queen
Billie Joe.
Age: 32
Gender: Female
Posts: 30939
August 10th, 2012 at 02:23pm
MCR!:
high drama.:



Hoppas allt löser sig! hug :/


---
Sista dagen på jobbet idag och jag grät nästan när jag skulle gå hem pga bästa finaste kollegorna någonsin
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
August 12th, 2012 at 04:16am
Igårkväll åkte jag och min pojkvän ut till hans farfars stuga ute i skogen för att kolla på stjärnfallen som skulle synas under kvällen/natten. Plötsligt fick jag jätteont i magen så vi åkte därifrån, men hann bara några kilometer innan jag kände att jag måste spy. Lagom till att bilen stannat började det snurra och svartna för ögonen så trodde att jag skulle tuppa av. Jag stapplade ur bilen och la mig på marken på Kronhallens parkering i Degerfors och bara låg där och mådde som ett jävla as. Folk som passerade trodde väl att jag var dyngfull. Fattar inte vad som hände, trodde att jag blivit matförgiftad, men nu vet jag inte. Inget hände mer än obehagliga känslor. Jag har varit med om liknande svimningar när jag har ont i magen men oftast när jag vaknar på natten. Så läskigt när det börjar svarta för ögonen och synfältet blir liksom jättesmalt. Jag har rätt så mycket problem med magen så den kanske bara jävlades med mig som vanligt - fast värre. Nån som varit med om nåt liknande? =/
high drama.
Awake and Unafraid
high drama.
Age: -
Gender: -
Posts: 14569
August 12th, 2012 at 05:23am
tack fina ni!
angående ditt första inlägg hanna; men eller hur, trodde den tiden var över, men det är verkligen som högstadiet en gång till!
både på hur dom håller på i den här situationen och allt skitsnack som i allmänhet florerar.
person 1 hinner knappt lämna rummet förrän person 2 och 3 börjar tissla och tassla..
du har säkert alldeles rätt i att jag måste prata med a. men det känns så förbannat stort och svårt och skrämmande!
gjorde ett försök igår att träffas och förhoppningsvis prata om jag stannade natten (vilket vi inte alltid kan pga diskretionsskäl och chef som bor i lägenheten vägg i vägg) .
var ute på krogen och lite stärkt av alkoholen ringde jag honom för att se om jag kunde sova hos honom.
men han var på annan närliggande ort och hans skjuts hem gick inte förrän 4 på natten så det fick bli en annan gång.

tusen tack för dina ord i alla fall, du har alltid så bra saker att säga hug


angående inlägget över: fy vad hemskt!!
har aldrig varit med om det i samband med magont, men däremot när jag är riktigt stressad så kan jag få tunnelseende, bli yr och ibland även få andningsproblem.
men jag tycker att kombinationen magont + svimmning känns lite läskig, kanske något man borde kolla upp?
hemskt otrevligt med om man inte vet när och hur det ska slå till, kan jag tänkta mig.
hoppas det bara var något tillfälligt och att det löser sig!
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
August 13th, 2012 at 10:43am
Jag har gjort lite research och pratat med mamma som varit med om samma sak, hon säger att det är det här som händer:

Orsaken är att kroppens s.k. autonoma nervsystem med den kraftiga vagusnerven påverkar hjärtat att slå långsammare (bradykardi= långsam puls) och ofta faller även blodtrycket. Vasovagal synkope är oftast en godartad typ av svimning som utlöses ofta av reflexer då patienten förnimmer smärta, ser något otäckt (blod t.ex.), är illamående, står stilla länge speciellt när det är varmt mm.

Källa.

Otäckt som fan, men tydligen helt ofarligt.
Paint It Black
Bulletproof Heart
Paint It Black
Age: 36
Gender: Female
Posts: 28500
August 14th, 2012 at 04:11am
Jag åker till Mallorca i eftermiddag och kommer antagligen inte vara inne på INO (kanske kikar in nån gång, det beror på) men hejdå så länge (:
Billie Joe.
Crash Queen
Billie Joe.
Age: 32
Gender: Female
Posts: 30939
August 14th, 2012 at 04:37am
Ha det bra! hug